Donderdag 6 augustus - wandeldag 14

6 augustus 2020 - Groeningen, Nederland

Vanochtend om 6u55 vertrokken, direct het bos in. Na 20' kwam ik een amateurfotograaf/wandelaar tegen. Hij zei me dat het Pieterpad het mooiste stuk van het bos niet laat zien, dat ik dat absoluut moest zien. Ik dus mee met hem en het was inderdaad wel de moeite.

20200806_08013320200806_08145120200806_08152320200806_082201

Hij bracht me terug naar het pad waar ik opnieuw kon inpikken. Hij vond het wel gezellig en vroeg of hij een stuk mocht mee wandelen, ja dus. We hebben uiteindelijk 2u30 samen gewandeld. Hij had al de hele wereld gezien, maar was toch ook benieuwd naar het Pieterpad. Ondertussen kreeg ik wandeltips voor heel Nederland. Elke keer: 'noteer dit nog even, noteer dat nog, dat moet je ook zien, dat is ook nog fenomenaal....'. Ik mag hem altijd contacteren voor een 'rondleiding' door Nederland. Het was gezellig, maar ik was toch ook blij om terug alleen te stappen, je geniet op een andere manier, én zeker op mijn laatste dag.

Het was een top-wandeling. Dan was gisteren eigenlijk maar saai, maar alles heeft zijn charmes.
Mooie afsluiter dus: veel door de bossen, mooie natuurgebieden, heidegebied, De Maas ook overgestoken.

20200806_09091620200806_125755

De warmte viel nog redelijk mee omdat ik veel in de bossen liep en regelmatig pauzeerde. Ik kon ook water bijvullen op een camping. Eigenlijk vielen de afstand en warmte beter mee dan verwacht.

Dit heidegebied doorkruiste ik om 13u, dat was wel warm zo in de open vlakte, maar mooi.

20200806_131530

20200806_131554

Daarna pauze genomen bij deze gezellige gelegenheid. Ik was hier alleen.

20200806_14342620200806_134352

Ook de rest van de dag bijna niemand gezien, heerlijk stil zo in de bossen.

Ook met de overzet De Maas over. Daarna hoge struiken en afwijkend pad zodat ik De Maas niet meer gezien heb.

20200806_14522520200806_145335

Vandaag heb ik 28,3 km gewandeld.
In totaal kom ik op ongeveer 340 km (ik moet het nog eens exact uittellen). Ik heb ervan genoten, het Pieterpad is een aanrader.
De laatste 150 km zijn voor een andere keer. Het weer speelde een belangrijke factor, daar had ik geluk mee.

Hier logeer ik vanavond, het is een ruime kamer.

20200806_16025420200806_160312

Ik heb enkel de gastheer gezien, een heel vriendelijke man (zijn vrouw, die me mailde, heb ik nog niet gezien). Ze hebben een grote tuin, een fijne locatie. We eten straks buiten.

Aanvulling na het eten: de gastvrouw was heel tof en het eten, pasta, smaakte. Ik had dus, volledig onterecht, een verkeerd beeld van de gastvrouw door het mailtje. Morgen om 7u30 ontbijt omdat er nog andere gasten zijn die vroeg willen ontbijten. Ik sluit bij hen aan, dat maakt het gemakkelijker voor de gastvrouw. Daarna 30' te voet naar het station van Vierlingsbeek en dan via Nijmegen en Breda naar Antwerpen.

Het was fijn om te bloggen en al even fijn waren jullie toffe reacties. Het is echt plezierig om te weten dat mensen je volgen en aanmoedigen.
Tot een volgende, véél groetjes!

1. Sofie vaes:
    6 augustus 2020
    Prachtig dat Pieterpad! Snap dat iemand die de hele wereld gezien heeft daar toch ook een stop wil maken 😉👍 smakelijk eten nog met de mysterieuze gastvrouw en hopelijk schaft de pot wat lekkers 😉👍 X
  2. Eric:
    Chapeau Leen.
    Mooie trektocht. Duidelijk goed georganiseerd. Leuke verhalen, knappe foto’s. Je inspireert anderen ongetwijfeld. Maar écht de stap zetten voor zo’n individuele stapvakantie, da’s niet iedereen gegeven. B R A V O.
    Geniet van deze avond, en drink er enen op ! Je hebt dat meer dan verdiend, niet ?!
    Goeie thuiskomst, Leen.
    Dank voor je blog.
  3. Mieke:
    6 augustus 2020
    Het was weer fijn jou te lezen, Leen... je wandel'gewaarwordingen', jouw blik op mens en natuur. Een goede thuisreis en tot aan je volgend wandelavontuur... ben benieuwd waar je de volgende keer jouw tent gaat opslaan? Welk avontuur gaat jou dan prikkelen ;-) ?
  4. Caroline:
    6 augustus 2020
    Gelukkig had je vandaag veel 'frisse bossen'. Weer een geslaagd wandelavontuur. Goede terugreis!
  5. Jan Taildeman:
    6 augustus 2020
    Het was fijn elke avond voor heg slapengaan je avonturen te lezen. Goede terugreis!
  6. Johan:
    6 augustus 2020
    Proficiat Leen. Het is al weer voorbij. Ik zal het ritueel van je blog voor het slapengaan missen. Tot later, Johan
  7. Sofie vaes:
    7 augustus 2020
    Pasta dus 🍝:) Blijf te lezen dat het mysterie is opgelost en een lekker en gezellig avondmaal was. Je hebt weer een geweldig avontuur ondernomen Leen, geweldig! Leuk om wat mee te genieten via de blog 👍 Fijne terugreis gewenst!! X
  8. Inge:
    7 augustus 2020
    Yes you did it again! Fantastisch verhaal. Elke dag wat anders. Leuk dat we met je mee konden gaan. WiFi hier in Frankrijk niet altijd top maar je berichtjes uiteindelijk allemaal kunnen lezen.
    Prachtig sprookjesbos gisteren en boeiende wereldreiziger! Spontane ontmoetingen zijn altijd de leukste. Je zal nu nog kunnen nagenieten en veilige thuiskomst. Tot heel snel Leentje xxx
  9. Sigrid:
    9 augustus 2020
    Wauw wat een topreis weer! Deze leuke ervaringen en verhalen pakken ze je niet meer af! Inspirerend!
  10. Katrien:
    10 augustus 2020
    Hey zus
    Dat was weer een supertoffe wandelervaring, het is fijn om lezen dat je ervan geniet.
    X van ons 5jes
  11. Daniel:
    15 augustus 2020
    Fijn dat je er alweer zonder brokken bent geraakt! Bedankt voor de dagelijkse reisverslagen, Livingstone 😉 en tot gauw voor die laatste 150 kilometer!