Zondag 4 augustus - rustdag

4 augustus 2019 - Östersund, Zweden

Gisterenavond is Griet goed toegekomen, het was een fijn weerzien.

Vandaag was het mijn enige rustdag. Dat wilde zeggen, pas een stuk later opstaan. Een zondags ontbijt met koffiekoeken, yoghurt met granola, thee met een chocolaatje. Het was deze voormiddag best fris en helemaal overtrokken.

In de late voormiddag wandelden we naar Östersund. Zoals de renners in de Tour is wat bewegen op de rustdag ook belangrijk. Uiteindelijk werden dat 11 kilometers, maar rustig aan en zonder rugzak voor mij. Östersund ligt aan een groot meer.

20190804_125819

De binnenstad stelde niks voor, we zijn aan de waterkant, langs de jachthaven, gebleven en dat was gezellig. Uiteindelijk is de zon er helemaal doorgekomen, geen wolkje meer aan de hemel. Zalig.

Vanmiddag hebben we onszelf getrakteerd op een lekkere pizza aan de waterkant.  We zaten op een unieke locatie, waarschijnlijk de laatste keer om zo eens pizza te kunnen eten. Deze eetgelegenheden werden speciaal gebouwd voor een 10-daags festival dat hier in de stad plaats vond. Let op de constructie die speciaal voorzien werd.

20190804_14135220190804_15045820190804_152437

We hadden dan ook nog eens geluk dat het eten aan voordeeltarief verkocht werd omdat ze nadien begonnen af te breken. Buiten de pizza mochten we ook nog gratis aanschuiven aan het buffet, maar daar hebben we niet veel van kunnen eten, de pizza was ruim voldoende. Dat was een heel fijne middagbreak!

Daarna nog in het zonnetje langs het water gezeten/gelegen. Terug op de camping om 17u, nu nog wat relaxen.

Morgen wandelen we naar Bryggstu'n, 18 km.

1. Caroline:
    4 augustus 2019
    Veel plezier aan allebei! Het goede weer aanhouden 🙂. Dat zit alvast mee.
  2. Mieke:
    4 augustus 2019
    Succes, 2 straffe madammen!
  3. Harry:
    5 augustus 2019
    Het was al een paar dagen geleden dat ik nog eens gekeken had en ik moet zeggen dat ik nog meer respect voor je krijg Leen.Geniet van de rust en omgeving.(Ps mn ploegje heeft een 6 op 6,tot zover je dit wil weten)