Maandag 3 augustus - wandeldag 11

3 augustus 2020 - Braamt, Nederland

De zalmfilet met gebakken patatjes heeft gisteren gesmaakt. Stipt op tijd geleverd, dat was al één van mijn beste maaltijden.

Vanochtend eens wat langer geslapen, tot 8u 😊. Met goeie moed en goesting opgestaan om er een fijne dag van te maken na de lastige namiddag van gisteren.

Om 9u15 vertrokken en om 10u30 al een eerste pauze gehouden in Zelhem. Daar was een gezellig marktpleintje met een terras in de zon. Daar heb ik een latte gedronken met een kruutkoek erbij. Die kruutkoek was redelijk zwaar en dan nog slagroom erbij. Het smaakte wel en het was daar aangenaam zitten.

20200803_10254120200803_103320

Vandaag langs en door bossen, velden en landbouwgebied. Af en toe eens een grote weg over, iets meer asfalt dan gewoonlijk.

20200803_11485720200803_12255220200803_12280020200803_14291620200803_14310420200803_153733

Mijn heup heb ik niet meer gevoeld, die is terug oké.
Bij een drogisterij = apotheek in Zelhem ging ik binnen voor zalf voor de processesierupsen-beten. Ik mocht me daar in de winkel insmeren met zalf die ze daarvoor hadden staan, gemakkelijk dus. Ik kreeg ook nog een paar staaltjes mee zodat het gewicht beperkt blijft. Ik ga het jeuken dus binnen de perken kunnen houden.

Tijdens mijn lunchpauze, aan een bosrand, geraakte ik aan de praat met een wandelaarster. Plots zie ik in mijn ooghoek iets bewegen, een hertje. Zo midden op de dag, dat was verrassend.

Wandelaars doen vaak het Pieterpad voor een 3-tal dagen, zo sprak ik er al een aantal. Zij doen de hele route, maar altijd in stukjes, verder en verder. Dat is hier echt een gewoonte en verklaart de kleine rugzakken ook.

Het weer was aangenaam vandaag. Bewolkt, af en toe wat zon. Ik heb al veel geluk gehad met het weer, dat doet toch veel. We zullen zien wat de voorspelde hittegolf gaat geven....

Er staan nog 3 wandeldagen op het programma, het begint te korten.

Hier logeer ik vandaag.

20200803_16153920200803_162951

Ik heb een hele bovenruimte voor mij alleen, met aparte badkamer en toilet. Door corona zal mijn avondeten en ontbijt naar mijn kamer gebracht worden. Normaal is het samen eten met de eigenares, maar ze heeft longproblemen gehad en wil gasten nu liever niet in het privé-gedeelte. Alhoewel samen eten leuker is, heb ik natuurlijk wel begrip voor de situatie.

Vandaag heb ik 23 km gewandeld, morgen is het ongeveer dezelfde afstand. Ik ga tot Millingen-aan-deRijn, ik hoorde al dat het heel mooi gaat worden, ik ben benieuwd.

1. Mieke:
    3 augustus 2020
    Je komt langs mooie en gevarieerde wegen, zo te zien op de foto’s!
    Blaar op de teen is oké?!
    Het is weer een mooi wandelavontuur, hé Leen ... ik durf nu al te wedden dat je er een paar dagen ‘bij wandelt’ 😉.
  2. De ren-pelgrim:
    3 augustus 2020
    Ga je stoppen over drie dagen?
  3. Caroline:
    3 augustus 2020
    Je hebt er al heel wat mooie wandeldagen op zitten! De komende dagen worden ongetwijfeld ook nog afwisselend en mooi. Hopelijk met op tijd en stond een plekje schaduw.
  4. Inge:
    4 augustus 2020
    Oh geweldig zo’n hertje midden op de dag! Goed dat je geen last meer hebt van je heup. Al een fantastische afstand afgelegd. Proficiat Leentje. X
  5. Katrien:
    Hey zus
    Heel leuk om je wandelervaringen te lezen. Geniet van de stille geneugten, wij doen dat ook. Veel plezier op je laatste wandelwagen. Xxx
  6. Daniel:
    4 augustus 2020
    Je route begint plots "in te korten" - een raar gevoel eigenlijk...
    In Braamt heb je al 273 kilometer op de teller staan - chapeau! De rest wordt dus een eitje (hopelijk geen hardgekookt, met de warmte die in aantocht is...)
    Toitoitoi en geniet er van hé :-)
  7. Eric:
    Hey Leen,
    Ik heb (na ónze vakantie) met veel goesting je reisverhaal doorgenomen.
    Wat een mooie en leuke trektocht, met tal van bijzondere ontmoetingen, fauna, hertjes, lekker eten, mooie en originele verblijven, onverwacht bezoek, …
    Geniet deze week nog volop van al het moois en goeds dat er mag zijn, ONDANKS die vervelende corona …
    Ik denk dat je de individuele trektochten in de vingers hebt inmiddels ! En je hebt de microbe goed te pakken.
    What’s next ?
    Vele groetjes !
  8. Ilse:
    4 augustus 2020
    Hoi Leen, ik hoop dat je de volgende wandeldagen een meertje of een zwemrivier passeert. Zelhem ziet er super gezellig uit en je logies ook! Kei goed bezig!
  9. Jan Taildeman:
    Hi Leen
    Amaai, dat gaat snel.
    Waarom uw tocht niet langer maken en verder te voet naar Antwerpen stappen? Zo volledig onvoorbereid, als ervaren trekker mag dat geen probleem zijn.
    Hopelijk kom je de komende dagen veel bossen of water tegen want het gaat waar beginnen worden.
    Veel succes!
    Jan