Woensdag 5 augustus - wandeldag 13

5 augustus 2020 - Groesbeek, Nederland

Gisterenavond pasta gegeten met gastvrouw en gastheer en een koppel van 73 dat ook bleef logeren. Zij hadden 2 etappes gewandeld en gingen terug naar huis. Het was gezellig en lekker. Eigenlijk de eerste keer dat het echt samen eten was met anderen erbij. Tot na 21u getafeld, fijne babbel gehad.

Vanochtend om 8u ontbijt en om 9u vertrokken. De hitte viel nog mee, er was een hele dag een windje. Dat was een geluk, anders zou het een stuk zwaarder geweest zijn.

De etappe was een allerlei-etappe: door de velden, door een Nederlands en Duits dorpje, groot stuk asfalt, bos, stadje Groesbeek en terug bos.

20200805_09214620200805_09363120200805_11443520200805_09483520200805_10390320200805_12301620200805_11534720200805_140703

Er was 1 taverne op de route en daar wilde ik op de middag pauzeren. Mijn goesting was snel over toen ik de drukte aan de parking zag en mensen die in een rij aanschoven aan het terras. Nee danku dacht ik, ik was blij dat ik weg was uit het aan- en afrijden van auto's.

Bij een tankstation kocht ik een fanta en water, genoeg drinken is wel nodig. Die man heel vriendelijk: gaat het, is het niet te warm, kijk je goed na op teken. Ja meneer 😊.

Ik logeer in deze gezellige podge:

20200805_153757

20200805_153811

Vandaag 23,5 km gewandeld.

Morgen is het mijn laatste etappe en het belooft zwaar te worden, bijna 29 km.
Ik ga vroeg vertrekken, tussen 6u30 en 7u, zodat ik voor de middag al een groot stuk gedaan heb en ik voldoende kan pauzeren.

Morgen logeer ik een laatste keer bij mensen thuis. Ik ben benieuwd naar de gastvrouw, want toen ik mailde voor logies en avondeten antwoordde ze: reservatie oké, eten wat de pot schaft. Ik dacht: amai, dat is een direct antwoord. Tot ik hoorde dat 'eten wat de pot schaft' hier ook een uitdrukking is voor een vast menu. We zullen zien, ik weet het jullie morgen te vertellen.

Vanavond zal ik het corona-terugkeer-document ook eens invullen.

En morgen dan met goede moed en volle goesting de laatste etappe aanvatten!

1. Caroline:
    5 augustus 2020
    Leen, het was fijn om jouw wandelavontuur opnieuw te kunnen volgen . Geniet morgen nog van de laatste dag. Je hebt gelijk dat je vroeg zal vertrekken, nog even in de relatieve koelte wandelen. Succes!
  2. Eric:
    Dag Leen,
    Wat gaat dat snel voorbij, zo’n 2 weken stappen niet ?! Maar ik vermoed dat je met een héél voldaan gevoel morgen mag starten, en dubbel genieten van die laatste dag.
    Wat leuk dat wij dit allemaal vanop afstand konden volgen.
    Weer een mooie souvenir die ze je nooit meer kunnen afnemen.
    Héle fijne dag gewenst voor morgen !
  3. Sofie vaes:
    5 augustus 2020
    Hey Leen, succes met die laatste etappe morgen. Goed idee dat je vroeg vertrekt 👍 En benieuwd wat die pot schaft morgen 🤣😂🤣 Succes nog en geniet er van want wandelen in Antwerpen ziet er anders uit 😷... geniet er nog van!!! X
  4. Daniel:
    5 augustus 2020
    Je slaapt in een... podge?!? 🙈 OMG hoeveel soorten logies bestààn er in de wereld? 😁 (zag er wel schitterend uit, overigens)
    Héél veel genieten morgen, eny trot er met volle goesting de WDPS* af!
    Dankjewel voor al je reisverslagen! 🤗

* wat-de-pot-schaft
  5. Jan Taildeman:
    5 augustus 2020
    Geniet van je laatste wandeldag! Een troost, dit weekend zou het toch veel te warm zijn om te wandelen. Groetjes, Jan
  6. Mariolieke Emmerich:
    6 augustus 2020
    Lieve Leen, wat fijn om te lezen dat het wandelen goed gaat, heel veel plezier met de laatste wandeldag. Groet Jos en Mariolieke