Dinsdag 20 augustus - wandeldag 26

20 augustus 2019 - Stjørdal, Noorwegen

Deze ochtend afscheid genomen van de lieve oma van Borås Gärd.

IMG-20190820-WA0003

We vertrokken om 8u30 onder een stralende zon, die is tot op de middag gebleven. Daarna was er iets meer bewolking, maar het bleef T-shirt weer. Weer veel geluk met het weer dus.

Het eerste stuk was een lang stuk asfalt met mooie plattelandsuitzichten. Daarna een heel tof stuk door het bos met een paar klimmetjes.
Dit was onze lunchplek:

IMG-20190820-WA0007

Daarna terug asfalt richting de logies. We komen meer en meer in de bewoonde wereld, we passeerden zelfs de luchthaven van Trondheim waar we zaterdag moeten zijn.
Een paar sfeerbeelden van vandaag:

20190820_08570920190820_09043820190820_101046

20190820_085844

20190820_10453820190820_130718IMG-20190820-WA0012

We logeren in dit huisje. Heel gezellig, maar zonder electriciteit en stromend water.

20190820_16195220190820_161846

Deze laan moeten we door,

20190820_162014

dan de straat over om aan de boerderij te douchen en naar het toilet te gaan. Voor dat laatste vinden we wel een dichtere oplossing... De boerderij heeft ook nog een heel aantal kamers die allemaal volzet zijn door een congres in Trondheim. Dat congres duurt tot donderdag en daar komt 20.000 man op af. Gelukkig komen wij vrijdag toe zodat het er terug rustig is. In de boerderij is er ook een eetzaal voor avondeten en ontbijt.

Ik heb vandaag nog 4 kilometer extra gedaan om naar een supermarkt te gaan. Diegene die het langst onderweg is, heeft het fitste lichaam 😊. Vooral een sterk lichaam, dat heb ik de laatste maand gemerkt en daar ben ik super content om. De laatste supermarkt die we tegen kwamen was vrijdagochtend. Onze energierepen waren op en we hadden ook wel zin in wat fruit, yoghurt en iets zoet/zout. Bij de vorige logies was het eten steeds op te warmen uit de diepvries en mochten we eten uit de voorraadkast nemen, maar daar zit nooit iets van koek, chocolade of fruit bij.

IMG-20190820-WA0022

Morgen wandelen we naar Folden Gärd, bijna 20 km. Nog drie wandeldagen te gaan, het begint fameus te korten.

1. Daniel:
    20 augustus 2019
    Géén koeken, chocola of fruit te vinden in de pelgrimslogies? Deze tocht zou niks voor mij zijn 😁
    Dat je er zomaar 4 kilometer extra voor stapt, is straf maar heel begrijpelijk... of zijn dat de eerste ontwenningsverschijnselen die de kop opsteken??? Geniet nog heel erg van de wandeldagen tussen nu en Trondheim!!!
  2. Fabienne:
    20 augustus 2019
    Dat je een sterk lichaam hebt, daar verschieten wij niet van! Met nog 3 dagen te gaan kan je de meet al ruiken... Benieuwd welke emoties dat zal losmaken...
  3. Mieke:
    20 augustus 2019
    De laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze..... maar, Leen, jij doet er nog 4 km bovenop.... Straffe madam!
    Dat wordt afkicken bij thuiskomst 😁 of...te voet naar 't werk 😉😛
  4. Inge:
    20 augustus 2019
    Je bent er bijna! 👏🏼👏🏼👏🏼 Elke dag kwam je je paradijsjes tegen! Zo mooi en leuk dat we hebben mogen meegenieten. Snoep maar lekker verder, zo te zien sta je sterk en scherp! Dat belooft als ik je binnenkort ga moeten volgen! Geniet nog van je laatste wandelingen. Noorwegen is prachtig! Dikke x
  5. Mariolieke Emmerich:
    21 augustus 2019
    Lieve Leen, geniet van de laatste wandeldagen! Echt een top prestatie om trots op te zijn. Groet van ons!
  6. Ilse:
    21 augustus 2019
    Die oven in de hut leent zich voor pizza's!