Zondag 2 augustus - wandeldag 10

2 augustus 2020 - Zelhem, Nederland

Het ontbijt werd vanochtend om 7u30 gebracht, dat smaakte. Ik kon ook een lunchpakket smeren.
Om 8u15 ben ik vertrokken, het was nog bewolkt. Dat vond ik niet erg omdat het een lange tocht zou worden. Pas in de namiddag kwam de zon er door.

De voorbije 3 ochtenden startte ik in het bos en zag ik telkens een hertje, toch altijd speciaal om te zien.

Weer een mooie wandeldag door velden en veel bossen.

20200802_09030620200802_09164620200802_09252520200802_10453120200802_14011220200802_12224520200802_09265120200802_09273620200802_141840

Bij dit zelfbedieningshuisje trakteerde ik mezelf op een magnum en een fanta.

20200802_14232520200802_142018

Na de warme wandeldag van vrijdag had ik een blaartje aan mijn kleine teen. Vandaag heb ik dat wel gevoeld, net zoals processierupsen-beten. Ik denk dat ik er gisteren in ben gaan zitten, amai mijn billen, redelijk wat dikke bobbels en jeuk. In de namiddag ook wat last van een verkrampte (?) bilspier. Paar 'kwaaltjes' tesamen, maar dat hoort erbij hé. Het kan niet altijd even vlot gaan. Ik ga er vanuit dat ik morgen weer topfit ben. Maar ik was dus blij om aan mijn logies te komen, ik klokte af op 30 km. De camping ligt midden in het bos, op 1,5 km van het pad, er was niks dichterbij van logies te vinden.

Het is wat primitiever, maar wel oké. Ik heb een kamer in een schuur. Maar wel netjes, met beddengoed ook.

20200802_165240

Er is hier geen cafetaria, het dorp ligt op een paar kilometer. Ik kwam vandaag geen winkel tegen om iets te kopen, dus heb ik online iets besteld. Straks wordt een gegrilde zalmfilet met patatjes en groentjes geleverd. Dat gaat smaken.

Morgen een kortere etappe van 23,5 km naar Braamt.

Bedankt ook voor jullie fijne reacties, dat doet deugd!

1. Isabelle:
    2 augustus 2020
    Mooie natuur, Leentje. Daar is nog veel ruimte :).
    Het moet inderdaad speciaal zijn om een hert tegen te komen.
    En je vindt zelfs boeken onderweg.
    Geniet van je avond! Veel groetjes. xxx
  2. Katrien:
    2 augustus 2020
    Hey zus, weer een toffe wandeldag met heel wat prachtige natuur. Jammer van je kwaaltjes, hopelijk morgen beter. En lang leve internet: het zou anders een heel sobere avond zijn.
    Geniet morgen van je rustigere wandeling, al klinkt 23,5 km voor de kids als heeeeel ver😉.
    X
  3. Mieke:
    Beste Leen
    een blaar op jouw teen
    Geef niet op,
    morgen is te weer TOP!!
  4. Ilse:
    3 augustus 2020
    Zo tof die zelfbedieningshuisjes, dat ken ik echt niet. En grappig dat je online je avondeten hebt besteld. Hopelijk fijn wandelweer vandaag. Leg je voeten af en toe eens in de watten want je doet ze wat aan! Nog veel plezier!
  5. Sofie vaes:
    3 augustus 2020
    Hey Leen, ziet er de moeite uit allemaal! Die online zalmfilet die je bestelde, heeft hopelijk gesmaakt!!! En hoop vooral dat die kleine kwaaltjes wat beter zijn zodat je vandaag er weer volop van kan genieten! Veel succez en plezier nog!
  6. Daniel:
    4 augustus 2020
    Een hert, een circus, velden met zonnebloemen - geen oor afsnijden hé! ;-) - aan visuele variatie alvast geen gebrek onderweg.
    De kamer zag er inderdaad de "primitiefste" uit waar je al hebt overnacht, maar dat kun je dan lekker compenseren met een "decadente" zalmfilet - van genieten gesproken!