Zondag 26 juli - wandeldag 3

26 juli 2020 - Gasteren, Nederland

Een heerlijke stapdag achter de rug!
Dit verslag schrijf ik vanop mijn eigen terras in de zon. Hier zit ik nu:

20200726_155245

Deze ochtend om 8u een uitgebreid ontbijt gekregen. Ook lunchpakket gesmeerd, ik kreeg nog een appel en een fruitsapje mee. Leuke logeerplek, fijne mensen. Ze zijn nog maar 2 jaar gastadres bij 'vrienden op de fiets' en ik was de eerste Belg. Dat vond ik verrassend.
Het heeft de hele nacht hard geregend, maar vanmorgen een blauwe hemel met wat wolken en bijna de hele dag zon gehad. Heerlijk wandelen en fijn voor de pauzes. Het landschap was helemaal anders dan gisteren. Veel door het bos, langs het bos, door brede lanen, smalle paadjes, 1x door een dorpje en de hele namiddag door nationaal park Drentsche Aa gewandeld, héél mooi. Wel wat drukker wegens zondag, maar een prachtig gebied.

Een paar sfeerbeelden van vandaag. Ik probeerde ook wat panorama foto's te maken.

20200726_09401020200726_10071120200726_12154220200726_15070220200726_15230420200726_100348

In de late voormiddag was ik op zoek naar een pauzeplekje en dan zie ik dit bord staan.

20200726_105844

Ik kwam aan het huisje en riep 'hallo hallo'.

20200726_10592620200726_110157

Niemand te zien. Toen zag ik dat het een zelfbedieningshuisje was. Je kon koffie, thee of een koekje nemen, naar het toilet gaan. Je kon een vrije gift doen voor wat je gebruikte. Wat een geweldig initiatief. Ik zette me even en toen kwamen er nog 4 wandelaars bij. Na een babbeltje zette ik mijn tocht verder.

Ik heb regelmatig gepauzeerd in het zonnetje, vanmiddag heb ik me zelfs even languit neergelegd in het gras.

Qua logies zit ik op 20' wandelen van het pad. Alle logies in het dichtstbijzijnde dorp waren volzet. Ik contacteerde Herberg De Fazant en zij hadden nog plaats... een suite, haha. Ik heb die toen maar vastgelegd omdat ik wist dat het moeilijk ging worden om iets te vinden. Ze vroegen ook of ik wou deelnemen aan het 3-gangendiner in het restaurant. Daar heb ik voor bedankt, ik zou daar nogal opvallen in mijn wandelkleren met wandelschoenen of sleffers. Het is niet goedkoop, maar dat ga ik me niet aantrekken. De ruime kamer, terrasje en balzaal van een badkamer, heerlijk. Ik moest wel lachen toen ik binnen kwam, ik pas niet in deze locatie maar ik geniet ervan, zeker nu het zonnetje nog schijnt.
Ik arriveerde om 16u, na een douche en handwasje zit ik nu op het terras. En straks wordt een risotto naar mijn kamer gebracht.

20200726_15465420200726_155223

Vandaag 23,7 km gewandeld.
Morgen gaat het richting Schoonloo, ongeveer 25 km. Ik verblijf dan in een trekkershut op een camping.

1. Greet VE:
    26 juli 2020
    Wat een toplocatie! Dat verdien je wel na zo'n dagje stappen.
  2. Isabelle:
    26 juli 2020
    Prachtig! Mooie foto's. Geniet ervan, Leentje!
  3. Inge:
    26 juli 2020
    Gevarieerde mooie wandeldag! Het zelfbedieningshuisje is de Max! En daarna een suite! Dat heb je verdiend. Laat je maar eens flink in de watten leggen door die knappe ;-) ? Hollanders. X
  4. Caroline:
    26 juli 2020
    Mooie wandeldag met fijn weer. Grappig zo'n luxe logie op een wandelvakantie. Geniet er maar eens van! Zelfbedieningshuisje is de max, dat kende ik nog niet.
  5. GreetVH:
    26 juli 2020
    Zalig...een do it yourself rustplek..
    Ha en dat is de suite waar je over sprak!! Slaap goed! En benieuwd naar je volgende verhalen.. Geniet ervan xxx
  6. Sigrid:
    27 juli 2020
    Is weer heerlijk om jouw avonturen te lezen! Leuk!
  7. Mieke:
    27 juli 2020
    Je geeft ons het levende bewijs dat ook in corona tijden, (redelijk) dichtbij toch wel mooi en plezant kan zijn!
  8. Daniel:
    27 juli 2020
    Die suite is geweldig! Kun je inderdaad een danske doen... terwijl je wacht op de roomservice-risotto!? Mensenlief, wat een decadentie - maar het is je uiteraard van harte gegund! ;-)
    PS de panoramafoto's zijn prachtig; nog van dat!
  9. Ilse:
    27 juli 2020
    Prachtige panorama foto's. En dat zelfbedieningshuisje, super!
  10. De ren-pelgrim:
    29 juli 2020
    Zo gaaf dat je zoveel verschillende overnachtingsadressen hebt. En deze met room-service; luxe-pelgrim is wel uw naam voor vandaag ;-)