Donderdag 30 juli - wandeldag 7

30 juli 2020 - Den Ham, Nederland

Ik heb vandaag mijn eigen vakantiehuisje met tuin!

20200730_162917

De eigenaars hebben een boerderij op 100 meter hier vandaan. Er zijn hier 3 slaapkamers, maar ik ben vannacht de enige gast.
Er is hier weinig bereik, het huisje ligt aan de rand van het bos, ik zal de andere foto's morgen uploaden. Logement is weer helemaal anders, maar tof en zo rustig hier.

Gisterenavond kreeg ik telefoon van de mevrouw van het logement voor morgen. Dat ik uit Antwerpen kom (ik had dat een paar weken geleden in mijn mailtje gezet) en dat haar kinderen ongerust waren voor corona, omdat ik uit code rood kom. Of ik misschien eens kon horen voor andere logies omdat ze 86 is. Ik beloofde haar om daar zeker voor te informeren, dat ik begrip had. Vanochtend beginnen rondbellen en bij het 3e telefoontje was het oké, ik kan morgen in een B&B verblijven in hetzelfde dorp.

De eerste 9 km waren vandaag niet super, de autostrade lag vlakbij, dus veel lawaai. Maar de rest van de route was heel mooi, dat maakte alles goed. Ik wandelde 21,6 km.

20200730_10583020200730_12570520200730_15530220200730_161016

En dan dé verrassing van mijn reis, onverwacht bezoek langs de route!!!
Plots stond Greet langs de route, ze was me aan het opwachten. Ik had haar maar gezien toen ze bijna pal voor mijn neus stond. Ik moest 2x kijken en had zoiets van 'euh, wat gebeurt hier'. Ben was er ook bij, maar die was net even met de fiets naar de winkel. Zij zijn met de camper in Nederland, ze kennen mijn route en logies. En dus hadden ze een geschikt moment afgewacht om langs te komen: een korte wandeldag, geen avondeten bij logies. Hun camper stond in de buurt van mijn logies, zij zijn mij met de fiets komen zoeken. Dat bleek niet zo evident. Ik vertrok vanochtend later dan gewoonlijk omdat het een korte etappe was en ik een fijne babbel aan het ontbijt had met een fietserskoppel. Ze zijn dus wat op en af moeten fietsen, hebben mensen aangesproken of die mij gezien hadden. Zo grappig, ik wist echt van niks.
We hebben dan een stukje samen gewandeld/gefietst en ze trakteerden me op een sorbet in een mooie hoeve langs de route.

20200730_141148IMG-20200731-WA0000

Daarna ben ik alleen verder gewandeld en seffens komen ze met de camper tot hier. Ze gaan koken voor mij en dan kunnen we in mijn tuintje eten. Heel tof en zo onverwacht, echt leuk. En morgen zullen we elkaar nog wel zien.

Vandaag was het een heel zonnige dag, zalig. Morgen wordt het blijkbaar nog warmer. Ik kan wel tegen de warmte en de zon is zeker fijn, ook voor de pauzes. Genoeg drinken en water op tijd aanvullen zal de boodschap zijn, want het is morgen wel 27 km tot in Hellendoorn. Mijn ontbijt wordt vanavond al gebracht, dat komt goed uit, dan kan ik op tijd vertrekken.

1. Inge:
    30 juli 2020
    Zo leuk van Greet en Ben!! Grappig hoe ze je zochten. Moet plezant spannend voor hun geweest zijn ;-)
    Geniet ervan en laat het jullie smaken, santé en vele groeten daar! X
  2. Christel:
    30 juli 2020
    Wat een super toffe verrassing! Die sorbet zal gesmaakt hebben 😋
  3. Mieke:
    30 juli 2020
    Hihi, opnieuw een wandelavontuur vol verrassingen 😃!
  4. Sigrid Gevaerts:
    31 juli 2020
    Fijn om je avonturen mee te kunnen volgen, Leen! Geniet ervan!
  5. De ren-pelgrim:
    31 juli 2020
    Bezoek op reis, wat een luxe en nog mooier dat het een verrassing was! Ik had je ook graag opgezocht, maar zo het er nu naar uitziet blijf ik nog tot 27 augustus in Noorwegen.
    Ik begin me hier al aardig thuis te voelen :-)
  6. Greet VE:
    31 juli 2020
    Topdag met veel fietskilometers. ;) Wij vonden het ook leuk jou terug te zien.