Vrijdag 31 juli - wandeldag 8

31 juli 2020 - Hellendoorn, Nederland

Net aangekomen in mijn B&B.

Het was een pittige tocht met dit warme weer, 27,6 km afgelegd.
Eerst douchen, handwasje doen, effe op bed liggen en dan eten met Greet en Ben.
Vanavond meer nieuws!

Net terug van het avondeten bij Greet en Ben in de camper. Lekker en gezond gegeten, gisteren ook al. Het was heel leuk als afwisseling om hen te zien.

Vanochtend om 8u vertrokken onder een staalblauwe hemel met zon. Het was een prachtige wandeldag, grotendeels door bossen en open natuurgebied. Ook eens tussen de velden, over een zandweg,...
Veel in de schaduw kunnen lopen, maar in de namiddag toch ook volle zon. Dat was echt warm. Heb mijn water wel bij kunnen vullen, dat was nodig. Voeten ook 3x verfrist omdat ze 'oververhit' leken en van kousen gewisseld. Dus toch wel wat afgezien van de warmte, het was zwaarder dan ik gedacht had.
Bij volle zon op een zandweg was het doorbijten, niet te ver vooruit kijken.

20200731_10242620200731_12214620200731_11461720200731_142517

In de voormiddag kwam ik in een natuurgebied een uitkijktoren tegen. Ik dacht, 'kom, hup naar boven, anders ga je nadien spijt hebben'. 105 treden waren het. Prachtig uitzicht tot ik tot het besef kwam dat mijn gsm in mijn rugzak beneden lag.... Hup terug naar beneden en terug naar boven om foto's te kunnen nemen. Dit was het magnifieke uitzicht, 360 graden groen. Dan besefte ik pas ten volle hoe omringd ik was door natuur:

20200731_10453620200731_10481220200731_104604

Ik ben om 16u20 bij mijn logies gearriveerd, ik ben hier alleen. Ik heb na douche en handwas een dutje gedaan, ik kreeg een klopje.

20200731_16201520200731_164358

Morgen om 8u ontbijt en dan wordt het een tocht van 24 km tot in Laren. Ik logeer dan terug bij mensen thuis. Het wordt weer een warme dag, dus we zullen zien wat dat geeft. Een goeie nacht zal ik nu wel hebben na de inspanning en de hitte.

1. Petra:
    31 juli 2020
    Heel fijn dat je deze ervaring met ons wil delen. Je geniet ervan, dat 'zie' ik. Nog veel mooie wandelingen gewenst en groetjes uit IJsland.
  2. Caroline:
    31 juli 2020
    Amai, ik kan me voorstellen dat het warme weer niet te onderschatten was! Chapeau voor de prestatie. Hier in West-Vlaanderen werd het 37 graden. Gelukkig morgen 10 graden frisser. Fijn dat je geniet van het vele groen en het gezelschap. Een mooie tijd!
  3. Mieke:
    31 juli 2020
    Helabakes Leen, wandelen in zon ☀️ of regen 🌧... geen weer houdt Leen tegen 😉...
  4. Inge:
    31 juli 2020
    Leentje, we hebben hier luidop gelachen met je verhaal van de uitkijktoren!! Het was de moeite om terug te keren want geweldig mooie foto’s en een fantastische selfie! 🧐😀 lekker slapen straks. Morgen iets minder warm! Hete groetjes. X
  5. Daniel:
    4 augustus 2020
    Bedankt om in die hitte twéé keer de toren te beklimmen om ons te laten meegenieten van de view! ('t is bijna niet te geloven dat je in Nederland zit... het lijkt daar wel Scandinavië)