Zaterdag 25 juli - wandeldag 2

25 juli 2020 - Haren, Nederland

Deze ochtend om 8u een rijkelijk ontbijt gekregen. Lunchpakket mocht ik ook smeren, ik kreeg nog een banaan, appel, yoghurtje en notenreep mee.
Om 8u45 vertrokken onder een bewolkte hemel met aangename temperatuur. Eerst door het dorpje Winsum en dan een paar uur door de velden, langs waterlopen, allemaal open vlaktes.

20200725_09030420200725_09351620200725_105203

Toen ik aan een boerderij kwam hoorde ik plots een kinderstem roepen: bessen en rozemarijn te koop! Zo grappig, broer en zus tesamen. Ze stonden daar al 3u en nog maar 3 mensen hadden iets gekocht. Ik kreeg een hele uitleg dat ze straks een feestje hebben, de boerderij aan het verbouwen zijn. Een fijn babbeltje 😊. Ik kocht een bakje met speciale rode bessen, heel lekker.

20200725_112452

Vanaf de namiddag regelmatig zachte en harde miezerregen gehad. Regenjas aan, regenjas uit. Maar gelukkig geen stortbui.

20200725_120806

Via het mooie en grote stadspark van Groningen wandelde ik de stad in.

20200725_141933

Daar wat verkeerd gelopen, in een stad zijn de aanduidingen vaak minder goed. Ik kwam ook in het echte centrum en wat opviel, geen mondmaskers te zien. Het is hier niet verplicht, maar niemand draagt het dus. Het centrum is gezellig, maar ik vond het wat druk. Ik heb mezelf getrakteerd op wat lekkers.

20200725_144937

Groningen buiten wandelen was minder mooi, drukke ringweg, grote werken. Dat was een minder aangenaam stuk. Daarna nog langs het water tot in Haren waar ik logeer. Af en toe heb ik eens een wandelaar gezien. Maar ik denk allemaal dag/weekendstappers. Er zijn meer fietsers dan wandelaars. De meesten zeggen allemaal goededag en dat is wel fijn.

20200725_16143820200725_162525

Vandaag afgeklopt op 28.7 km. De logies van gisteren en vandaag lagen niet vlak naast het pad. De laatste kilometers heb ik het wel gevoeld. Maar geen last van blaren en mijn tempo is 4.8 km/uur, daar ben ik meer dan tevreden mee.
Mijn rugzak weegt inclusief 1,75 liter water en lunchpakket 8,5 à 9 kilo. Ik heb echt lichtgewicht proberen inpakken en ik heb geen slaapzak bij. De rugzak zit prima.
Ik heb een tevreden gevoel na deze lange stapdag.

Vandaag logeer ik bij een koppel zestigers. Ik ben de enige gast vandaag. Ik heb ook een eigen badkamer.

20200725_17064520200725_174729

We hebben net samen gegeten, het smaakte. Soep, patatjes met gyros en yoghurt met vers fruit. Het zijn hier geen culinaire hoogstandjes, maar na een wandeltocht smaakt alles. Op de kamer is, net zoals gisteren, een waterkoker beschikbaar voor thee.

Morgen om 8u ontbijt en dan ongeveer 24 km wandelen tot in Oudemolen.

1. Caroline:
    25 juli 2020
    Jouw reis is vlot gestart. Fijn om te lezen!
    Je wordt wel een expert in het lichtgewicht pakken van een rugzak! Nog veel plezier de komende dagen.
  2. Ilse:
    26 juli 2020
    Ik geniet nu al van je foto's Leen. Zo schattig van die kindjes en typisch dat jij daar dan weer iets van koopt :-). Ik duim voor droog weer en aangename stops en overnachtingen. Genieten maar!
  3. Mieke:
    26 juli 2020
    Je zit goed op koers qua tempo, gewicht van de rugzak, conditie van de voeten ;-) ... laat het allemaal maar smaken!
    Geniet ervan!
  4. Inge:
    26 juli 2020
    Flink en lang gestapt! Goed dat je je slaapzak niet hebt meegenomen. 9 kg meenemen onderweg is niet veel maar dat voel je wel na al die Kilometers! En ja uiteraard koop jij lekkere aalbessen van die lieve kindjes.
    Mooie foto’s en gezellige gastgezinnen precies. X
  5. Daniel:
    27 juli 2020
    Ja, santé zeg, bijna 30 kilometer op dag 2?!? Meteen voor de leeuwen geworpen (of hoe zeg je dat?)... Als je dit volhoudt, wandel je straks een marathon voor de lol :-)
  6. De ren-pelgrim:
    29 juli 2020
    Ik ben echt onder de indruk, je legt mooie afstanden elke dag. Ik denk dat ik ook weer een paar keer Pieterpad ga doen dit najaar. Met wat geluk kan ik af en toe drie dagen aaneen stappen, omdat ik op maandag een halve dag werk en de tijden zo kan schuiven dat ik de ene week de hele dag werk en de andere week niet. Je inspireert me!!