Dinsdag 13 augustus - wandeldag 19

13 augustus 2019 - Skalstugan, Zweden

Het heeft onophoudelijk geregend van gisteren 13u tot vanochtend 8u00. Daarna is het heel de dag droog gebleven. We hadden dus geluk. Ik heb mijn regenkleding wel aangedaan, want het was redelijk frisjes.

Vandaag enkel asfaltweg, een paar foto's:

20190813_09531120190813_10265520190813_135031

Het ontbijt en lunchpakket waren karig en dat heb ik gevoeld. Na 1,5u stappen had ik al 1 banaan, 2 pistolets en een granenreep op. Daarna een fameuze hongerklop, gelukkig was het maar 14 km en was ik hier al om 12u40. Het restaurant opent pas om 18u, maar ze hebben voor mij nog snel een warme maaltijd klaargemaakt. Ik denk dat ik er uitgehongerd uit zag. Die maaltijd heeft ontzettend gesmaakt.

Dit is het hotel waar we logeren.

20190813_135013

Het ziet er niet echt een hotel uit. Dit is begonnen als herberg in de 17e eeuw, daarna kwam er nog een douanekantoor bij en in 1902 werden deze panden gekocht door een bankier. Sinds 1947 is het een vakantiehotel voor het personeel van de bank.

Er is ook een klein onbemand winkeltje, ideaal voor ons. Met wat snoeperijen en wat klein kampeer/wandelgerief. Je moet opschrijven wat je meeneemt en bij het uitchecken reken je af.

20190813_155059

Na aankomst een handwasje gedaan, er is hier een soort warme droogruimte, ideaal. Daarna een dutje en dan sauna. Rustig was het niet in de sauna, het zat vol met babbelende Zweedse vrouwen. Maar het deed wel deugd. Afkoelen kon in de vijver naast het sauna-huisje.

Nu zitten we in deze mooie gemeenschappelijke ruimte wat te relaxen.

20190813_155631

Om 18u is het avondeten. We lazen dat je in deftige kleding moet komen. Tsja, dan zullen ze ons apart moeten zetten want wij zijn beperkt in kleding en schoeisel. We zien wel, smaken zal het sowieso.

Morgen een tocht van 23 km, dan steken we de grens over na 7 km. Deze tocht staat aangeduid als de mooiste van het traject, 5 sterren. Ik ben benieuwd. Hopelijk geen regen zodat we optimaal kunnen genieten. We overnachten dan in een hutje aan een boerderij, geen douche en een wc naast de stal. Dus nu nog even genieten van de luxe!

1. Daniel:
    13 augustus 2019
    Deftige kledij?... Euh, wat hebben ze daar dan al meegemaakt meegemaakt misschien??? 't Is misschien gewoon Zweedse humor, en zijn ze al content als er geen modder aan jullie schoenen hangt 😉
    Geniet met volle teugen van die laatste nacht in Zweden, en zet vanaf morgen Noorwegen maar op z'n kop 😁
  2. Els T'Seyen:
    Dag Leen,
    Waaw, je hebt al een indrukwekkende en mooie tocht gemaakt. En zo'n leuke ontmoetingen. Hopelijk heb je nog geen last van je voeten. Nog veel plezier! Els
  3. Eric:
    13 augustus 2019
    Bijzonder, zo’n winkeltje-zonder-personeel. Op vertrouwen verkopen, het kan nog. TOP.
    Benieuwd naar de foto’s van de mooiste tocht (morgen).
    Wetende dat de realiteit nog stukken mooier is dan een foto kan weergeven, zal dat ongetwijfeld genieten worden !
  4. Mieke:
    13 augustus 2019
    Ook ik kijk uit naar de foto's van morgen... mooiste van het traject ? En al die mooie landschappen die je al tegen kwam... Ik ben benieuwd :-) !!
  5. Caroline:
    13 augustus 2019
    Ik zie het al helemaal voor me: een tafel sjiek geklede mensen en daartussen 3 wandelaars 😂. Sowieso zal het wel smaken. Jullie verdoen daar nogal wat energie. Elke dag stevig wandelen. Jullie zullen ondertussen wel een topconditie hebben.