Maandag 12 augustus- wandeldag 18

12 augustus 2019

Vanochtend om 9u20 vertrokken, het was bewolkt weer. Mezelf ingesteld op de asfaltweg en dan viel het nog goed mee. In de verte was het heel donker, je zag en voelde dat er regen in de lucht hing.
Op de middag begon het ook nog harder te waaien, toen heb ik mijn regenkleding aangedaan. Ik wilde niet wachten tot de eerste druppel viel, want eens het begint te regenen ben je snel nat. En iets daarna was het zover, regen. Ik heb maar 15' in de regen moeten lopen, ik was al om 13u15 aan de logies. De anderen hebben nog een heel stuk in de gietende regen gelopen. Het regent nu nog altijd. Eigenlijk is het een halve rustdag als je zo snel op je bestemming bent.
Een paar foto's van onderweg:

20190812_09242320190812_09521820190812_09585020190812_10431520190812_10455420190812_12293520190812_115150

Morgen is het maar een korte wandeling, 14 km. De opties voor logies zijn zo beperkt dat er weinig keuze is voor een andere indeling van etappes. Woensdag en donderdag wordt het 23 km en 28 km, vrijdag weer korter.

Vandaag zitten we in dit hutje:

20190812_13213720190812_131851

Het toilet is buiten:

20190812_132206

We kregen diepvriesmaaltijden om vanavond in de microgolf op te warmen

20190812_19162720190812_191646

20190812_191951

Mijn eerste pelgrimspaspoort staat vol met stempels, ik kan aan een 2e paspoort beginnen.

20190812_14295820190812_142933

In Noorwegen zijn er minder stempels te verkrijgen, dus ik denk niet dat ik het 2e paspoort ook nog vol krijg. Het is wel fijn om telkens een stempel te kunnen zetten. Kleine dingen waar je happy van wordt. Nog iets wat ons blij maakt zijn badhanddoeken en gedekte bedden. Je eens niet wassen met een zeemvellen handdoek, de slaapzak eens niet moeten gebruiken. Dat noemen we luxe. En natuurlijk ook een goeie douche, die hebben we vandaag niet.

We logeren morgen in een hotel, met sauna. We zullen van de korte etappe gebruik maken om optimaal te genieten van de sauna en het 3-gangenmenu. Het is een oud bankiershotel, reserveren kon maar een paar dagen vooraf. We zijn blij dat er nog plaats is.

De link die Marc gisteren als reactie zette op de watervallen in de winter: inderdaad spectaculair!
De meren bevriezen hier ook in de winter. Men rijdt er zelfs met de wagen over. Moeilijk voor te stellen, sommige meren zijn zo immens groot.

Aan iedereen nog eens bedankt voor de fijne reacties op mijn blog, dat doet me veel plezier!

1. Mieke:
    12 augustus 2019
    Hihi,Leen, jouw pelgrimpaspoort lijkt op een écht relikwie... koesteren dat ding :-) !!
    Morgen wordt het dus genietdag... wat lezen we daar... hotel, sauna, 3-gangenmenu... Genieten maar!
    Het is jullie allemaal gegund, pelgrimgangers!!
  2. Caroline:
    12 augustus 2019
    Gelukkig blijven het asfaltbanen met toch nog mooie uitzichten rondom! Ik blijf genieten van het verhaal en de foto's, net zoals jullie genieten van de luxe op jullie pad.
    Hier in België ook wel vaak regen en felle buien. We zijn solidair met jullie 😉. Ik duim voor de zon de volgende dagen!
  3. Eric:
    12 augustus 2019
    Héél leuk toilet. Vooral als je ’s nachts zou moeten langsgaan …
    Ja, zo’n trektocht is IDEAAL om goed te beseffen, hoe goed en comfortabel het thuis wel is !
    Alhoewel … morgen 3-gangenmenu en sauna : dat heb je thuis allicht NIET ?!
    Een mooie mix dus van luxe- en basis ingrediënten.
    Profitez-en !
  4. Daniel:
    12 augustus 2019
    Fijn, zo'n halve rustdag (jouw woorden hé - ik zou na 18 dagen kunnen figureren in "the Walking Dead" 😱 - zonder makeup!)... en zo voorkom je ook dat je jezelf opblaast, want 2 "korte" wandelingen in 1 dag zou misschien wel nog lukken, "maar" etc.
    Schitterend dat je aan een tweede paspoort bent begonnen, en néé die moet niet vol; een standbeeld heb je sowieso al verdiend 😉
    Geniet morgen van al die decadentie!
    PS wie heeft voor de "delikatessköttbullar" gekozen? 😂
  5. Fabienne:
    12 augustus 2019
    Ik zou morgen héél vroeg vertrekken! Op naar het hotel! 😊
  6. Ilse:
    13 augustus 2019
    Die gerechtjes doen mij aan IKEA denken. Ik vind die hutjes echt supergezellig, behalve geen badkamer en de wc buiten dat is wat minder. Geniet van jullie welness dagje morgen.
  7. Eva Van Bedaf:
    13 augustus 2019
    Hey Leen, ben terug bijgelezen😊 ben zelf op vakantie en aan het genieten dus stond al enkele dagen achter. Het blijven mooie foto’s en verhalen he. Geniet nog van je sauna en douche en 3- gangen menu. Wat een pelgrimsleven, Hihi, zal ik wel liggen afzien in het zwembad en azuurblauwe zee😉 nog veel plezier daar in het hoge noorden👍👍
  8. De ren-pelgrim:
    29 augustus 2019
    "Nog iets wat ons blij maakt zijn badhanddoeken en gedekte bedden." ......
    precies dat!