Dinsdag 6 augustus - wandeldag 12

6 augustus 2019 - Vaplan, Zweden

Deze ochtend lekker en gezellig ontbeten met Astrid en Rickard. Hij is op pensioen, zij is vioolbouwer- restaureerder. Ze zijn ook muzikanten en daar mochten wij mee van genieten. Zij op de humla (een kruising van een mandoline en viool), hij op de mondharmonica. Fijn zo aan de ontbijttafel. Het leukste moest dan nog komen. Hij componeerde een nummer, 'de mars', om pelgrims met muziek uit te wuiven. Zij alletwee met een viool aan de voordeur, daarna verplaatsten ze zich naar de zijkant om ons te blijven zien, al spelend. En wij wandelden weg onder die prachtige muziek. Dit was een kippenvelmoment, ik kreeg er tranen in mijn ogen van. Zo mooi, zo uniek, zo lief, zo speciaal. Een moment om nooit te vergeten.

20190806_08443820190806_084555

Vlakbij hun huis ligt deze heuvel en daar bovenop zetten zij een stoel om van het uitzicht te kunnen genieten.

20190806_08504420190806_085156

Vandaag was het een gevarieerde wandeling. Met vergezichten, asfalt, bos, gravel. Ook weer vrij zonnig weer, af en toe een wolkje. Een paar impressies:

20190806_09365420190806_09414020190806_09444320190806_09453020190806_10390020190806_120100

We kwamen ook een Olav-water-bron tegen. Je moest het luikje omhoog doen, maar veel water zat daar niet in. Let op de glazen en lepel in de achtergrond.

20190806_110803

Het einde was langs een grote baan met wat industrie. Iets minder leuk wandelen. Maar dan kom je aan je B&B en dan vergeet je dat snel. Hier logeren we en de bank staat achterin de tuin, we kunnen hier nog zalig genieten van de zon.
Ze voorzien ook avondmaal, ontbijt en lunch.

20190806_15381320190806_153846

Morgen is het een korte etappe van 16,5 km naar Alsen.

1. Daniel:
    6 augustus 2019
    Jawadde, Leen, een muzikaal escorte bij jullie vertrek?! Waar komt toch in vredesnaam het cliché vandaan dat de Zweden gereserveerd, bijna afstandelijk zijn? Het is gewoon elke dag open armen geblazen :-)
    Wel niet te vaak schrijven over tranen in je ogen of ik heb het hier ook zitten ;-)
    De vergezichten blijven absoluut de moeite, dus post maar volop...
    En geniet morgen van de korte etappe (kan ook al eens deugd doen hé)
  2. Sigrid Gevaerts:
    6 augustus 2019
    Je hebt een KEW-tje gedaan daar in het hoge noorden! :-) Zo'n mooi verhaal ...
  3. Eric:
    Dag Leen,
    Nu hadden we toch een filmke mét muziek verwacht ! 
    Het werd een privé-concertje dus.
    Je zou al ter plaatse blijven trappelen, om iets langer te genieten, niet ?
    Mooie en gevarieerde natuurfoto’s ook !
    Ik kan me best inbeelden dat je je werk helemaal niet mist momenteel.
    Krijgt dit avontuur in 2020/2021 … een vervolgverhaal ?
  4. Mariolieke Emmerich:
    6 augustus 2019
    Lieve Leen, wat een prachtige wandeling en dag. Jouw ervaringen met B&B's zijn zo goed, ik ga opnieuw overwegen of wij daar volgend jaar ook gaan overnachten. Wat prachtig om met muziek de dag te starten. Veel wandelplezier!
  5. Mieke:
    6 augustus 2019
    Muziek ontbrak nog aan jullie verhaal...al de rest waren al jullie deelgenoot... mooie natuur, warm onthaal, gastvrije mensen... Waar gaat dit eindigen? ( Buiten in Noorwegen, natuurlijk) 😁😋
  6. Katrien:
    6 augustus 2019
    Hey zus, super fijn om zo je tocht verder te zetten. Heerlijk om jouw/jullie avontuur zo verder te zetten. Tof om vanuit Schotland te lezen hoe het jullie vergaat. Dikke knuffel van ons vijfjes XXX
  7. Caroline:
    6 augustus 2019
    Muziek is een universele taal. En die ontroert telkens weer. Zo mooi dat ook muziek even deel uitmaakte van de wandeling. Ik geniet ook van de mooie uitzichten die je doorstuurt.
  8. Sigrid:
    6 augustus 2019
    Ik sta te trappelen en te popelen om zelf een deeltje te mogen uitmaken van jouw (jullie) verhaal.
    Ik weet nu al dat je dit een ervaring ' om- nooit-te-vergeten' gaat vinden. Alle deze gastvrije mensen schrijven mee aan jouw verhaal. Leuk toch? 😉
  9. Eva Van Bedaf:
    7 augustus 2019
    Wauw, ben mijn achterstand wat aan het bijlezen, vervelen doet het niet he. Dat is het ene unieke moment of uitzicht na het andere. Super!