Woensdag 7 augustus - wandeldag 13

7 augustus 2019 - Alsen, Zweden

Gisterenavond bij Doris en Lars genoten van lekkere zelfgemaakte elanden-hamburgers. Als dessert aardbeien met ijs. Dat smaakte!
We zagen kajaks liggen, vroegen tijdens het avondeten of we ze mochten gebruiken. En dat mocht, we vertrokken van aan de steiger in hun tuin. Met twee in de kajak, niemand anders op het meer, pure stilte ook. Met de prachtige natuur rondom ons. Weer een sublieme ervaring!

IMG-20190806-WA000220190806_192605

Vanochtend lekker ontbeten en om 9u vertrokken. Een dag door bos, over asfalt, door weien, zicht op het meer.
Het was een overtrokken dag, geen zon gezien. Wat miezer, maar niet voldoende om een regenjas aan te trekken. Pas het laatste half uur meer regen, dus regenjas aan. In het dorpje nog thee met koekjes gegeten, dat smaakte.

Wat foto's van vandaag:

20190807_09060020190807_09245420190807_09570920190807_11092720190807_11274420190807_112519

We logeren in deze hut in de tuin van mensen. Binnenin is het gezellig. Douche en toilet zijn in de benedenverdieping van het huis.

20190807_155232

20190807_163424

Straks eten we samen met de vrouw en haar 2 kinderen. De Zweden eten altijd op tijd. Meestal is dat rond 18u. Voor ons komt dat goed uit, wij hebben altijd grote honger.

Momenteel regent het hard, chance dat we hier op tijd waren. De weersvoorspellingen zijn vanaf dit weekend blijkbaar ook niet zo goed. Afwachten wat het wordt. Ik heb natuurlijk al veel schitterende dagen gehad.

De vraag over het werk missen en mogelijke soortgelijke reizen: aan het werk denk ik niet 😊. Wel eens aan mijn toffe collega's, maar voor de rest zit VRT ver weg.
Een soortgelijke reis: die kans zit er wel in, deze reis is zo speciaal en dat smaakt naar meer.

Morgen wandelen we naar Mörsil, een tocht van 26 km.

1. Sigrid Gevaerts:
    7 augustus 2019
    Heb je een foto van de hut interieur? Lijkt me piepklein om daar met 2 volwassenen te slapen? Maar ik kan me vergissen natuurlijk! Groetjes!
  2. Mieke:
    7 augustus 2019
    Weer een (natte) ervaring rijker ( en dan bedoel ik de kajak 😋). Gelukkig is de gedachte aan het werk veraf...zo hoort het ook! Hopelijk blijft het droog morgen en de komende dagen!
  3. Caroline:
    7 augustus 2019
    Wauw, elke dag blijft een mooi avontuur. Zalig die kajaktocht op het meer!
  4. Daniel:
    7 augustus 2019
    Wat een megagezellige hut, zeg. Zo eentje waar je na een lange wandeling lekker knus in slaap valt over de middag -> ik wilde eigenlijk iets opmerken over "een huisje in het bos" en "grootmoeder" maar dat is misschien een beetje kwetsend... en ik hoop natuurlijk dat er niemand opgegeten wordt ;-)
    Toitoitoi voor de volgende trip, laat de regen jullie niet deren en pluk de dag (zoals je dat al de hele tijd doet hé)
  5. Eric:
    Hey Leen,
    Bij ons zeggen ze “vrie wijs” !
    En dat hutje is gewoon TOP.
    Jullie zijn dus blijkbaar nog niet vermoeid genoeg van het stappen, dat je nog een beetje gaat kajakken als supplement …
    Anders eens beginnen oefenen bij het stappen door een autoband achter je te sleuren. Prima oefening voor je winter 2020 .
    Nog véél stapgenot. En blijf ons zeker op hoogte houden.
  6. Sigrid:
    7 augustus 2019
    Ik ben verbaasd! 13 dagen stappen in het noorden en nu pas regen! Volgens mij heb je al h*chance gehad! 😉
    Dat kajakken is wel mega tof! Hopend op niet te veel regen!
  7. Ilse:
    8 augustus 2019
    Prachtige foto vanuit de kajak op het meer. Hoe mooi is het daar toch. Ik las net van de muzikale uitgeleide die jullie eerder deze week kregen...inderdaad kippenvel. Ik denk dat je professionele gids en reisbegeleider, wandelrouteuitstippelaar enzo meer gaat worden in de toekomst :-) Ik verschiet als ik lees dat het al wandeldag 14 is, wat gaat het snel! Genieten maar en ik duim dat het droog blijft daar in het Noorden!
  8. Christel:
    8 augustus 2019
    Wow echt super al je verhalen. En zo een gastvrijheid daar. Genieten met een grote G!