Donderdag 8 augustus - wandeldag 14

8 augustus 2019 - Mörsil, Zweden

We vertrokken deze ochtend iets voor 8u in de gietende regen. Onze gastvrouw had naar de buienradar gekeken en er was geen regen voorspeld. Ja wadde, 3u in de gietende regen gewandeld. We hadden afgesproken om elkaar op het eindpunt te treffen. Met dit weer op elkaar wachten is niet echt een optie.

Regenbroek aan, regenjas aan, hoes over rugzak, alles in de rugzak zit in waterdichte compressiezakken. Dus buiten de voeten moest alles droog kunnen blijven.

Ik nam me voor om mijn focus op 2 dingen te leggen: een strak tempo en de bewegwijzering. Nu een bordje missen zou niet tof zijn. Extra alert zijn omdat plannetje of gsm bovenhalen geen optie was. Tot 11u heeft het gegoten, daarna lichte regen, dan miezer en om 12u30 was het over en kwam de zon er heel af en toe door.

Ik pauzeerde even in de dug-out aan een voetbalveld, ik kon wel lachen met die voetbal-link.

20190808_103255

In de bossen was het opletten geblazen, glibberig. Op de drassige stukken lagen wel planken, dat was een geluk. Ik wisselde 1x van sokken, want de schoenen waren helemaal nat.

Ik heb niet veel gepauzeerd, de moed en het tempo er heel goed ingehouden. Eens wandelen in de regen, dat is nieuw voor mij.

Nog een paar foto's van na de regen:

20190808_12213720190808_12520020190808_12581620190808_13032520190808_13122020190808_132235

En voor mij valt er vandaag ook iets 'te vieren', ik zit net over de helft van mijn 578 km. Joepie! Dit stuk (van rechts tot einde links) heb ik al helemaal gewandeld.

20190808_164627

Als ik dat zo zie, is dat al een heel stuk. Ik ben super content hoe het tot hiertoe is gelopen. Ik kwam om 13u45 aan en trakteerde mezelf in het zomercafé:

20190808_140037

We logeren vandaag in een huisje op het erf van de vrouwelijke priester van Mörsil. Basic, maar oké. Met eigen badkamer en toilet.

20190808_151536

Daarnet kwam zij, Kerstin, vragen of we zin hadden om vanavond mee te gaan naar een concertje in een oude kerk in een nabijgelegen dorp. Een groep vrienden/muzikanten is hier op vakantie en ze geven een gratis concert, vooral koorzang. En wij gaan dus mee. Weer iets speciaals dat op ons pad komt. Ik ben benieuwd.

Morgen wandelen we naar Hällandsgärden, 19 km. Er wordt grijs weer voorspeld, normaal geen regen. De zonnige periode is voorlopig voorbij. We nemen het weer zoals het komt.

1. Mieke:
    8 augustus 2019
    Weet je, Leen, het voordeel aan zo'n weer is dat je een prachtige wolken lucht hebt. Op jouw foto's tonen zich mooie Fifty Shades of Blue and white... 😆
    Toch duimen voor een zonnige dag morgen!
  2. Greet VE:
    8 augustus 2019
    Alle dagen zonneschijn, dat zou een wonder geweest zijn. Dan heb je je regenkledij tenminste niet voor niks meegenomen. 🤣 Goed dat je de moed er in houdt, maar we duimen wel voor terug beter weer de komende dagen. Wat zeggen de weersvoorspellingen voor de komende dagen? Nog veel succes!
  3. Caroline:
    8 augustus 2019
    Goed dat je toch een regenbroek mee hebt, Leen. Toch duim ik voor wat minder regen de komende dagen.
    Al halfweg! Dat gaat toch wel snel vooruit.
  4. Daniel:
    8 augustus 2019
    Bangelijk dat je al in de helft zit... en dan te bedenken dat er hier zoveel boel wordt gemaakt omdat de Dodentocht uitverkocht is :-p
    En weet je: een basic bed is goed voor het pelgrimsgevoel ;-)
    Morgen weer wat droger? We duimen!
  5. Paul Robyn:
    9 augustus 2019
    Pizza's, ijsjes, gebakjes .... blijkbaar was Sint Olaf II in bijberoep ook traiteur of iets in die aard.
    In Antwerpen werd de laatste weken een flinke terugval genoteerd in terrasjesbezoek en ijsconsumptie, men zoekt naar de oorzaak ... maar ik ken ze al.
    Ja Sigrid, er staat U iets te wachten in het land van de duizend meren denk ik.
  6. Mariolieke Emmerich:
    9 augustus 2019
    Lieve Leen, wat goed op de helft en je hebt het tempo er nog steeds goed in. Wij zijn weer thuis maar blijven jou volgen en genieten van jouw verhalen. Veel plezier!