Vrijdag 9 augustus - wandeldag 15

9 augustus 2019

Gisterenavond met de priester naar een concert in het nabijgelegen dorp geweest. Het was een optreden van een  koor, zij brachten oude liederen en een soort folk, in het Zweeds, Frans en Engels. Wel eens fijn om te zien, zeker in zo'n kerkje. Er was blijkbaar een recordopkomst, 40 mensen. Wij op onze sleffers 😊, de wandelschoenen waren nog nat en geen zin om die nog aan te doen.

20190808_193625

Deze ochtend in de regen beginnen wandelen, gelukkig was dat maar voor 15'. Daarna klaarde het op, je kon in T-shirt wandelen. Het was weer een mooie wandeling. Je liep af en toe wel in de buurt van een drukke baan, dus die hoorde of zag je dan wel. Ik pauzeerde aan een camping waar ik een thee dronk, daar mocht ik mijn schoenen ook onder de droger zetten.

20190809_103713

Op de middag ook regen gehad, maar ik was toen net in een outdoor winkel in Järpen. De ren-pelgrim had me dat laten weten, zij kocht daar nieuwe wandelschoenen. Kan ze nog harder rennen. Nee, de ren-pelgrim is tof, we hebben elke dag even contact via Whatsapp. Zij laat ook regelmatig berichtjes achter voor mij, in de logies of in een logboek.

Ik kocht in de outdoor een nieuwe regenbroek, de mijne was niet de beste kwaliteit merkte ik gisteren. En als het uren regent, is dat niet ideaal. Dus nu een kwalitatieve regenbroek. Ik ben er blij mee. Wie weet blijft de regen nu wel weg nu ik zo'n goeie broek heb. Ook nog 1 paar nieuwe sokken gekocht. Ik heb 3 paar bij, maar als het regent en je moet je sokken wassen en droog krijgen, dan liever een extra paar.

Buiten die 2 buien is het droog gebleven en was het wandelen in een aangename temperatuur.

Een paar foto's van vandaag:

20190809_09510220190809_09560920190809_09555120190809_100159

20190809_095201

20190809_15280720190809_14473320190809_14513820190809_152906

We overnachten in een soort jeugdcentrum voor groepen. Er zijn ook 2-persoonskamers. In de tuin staat een replica van een staafkerk. In mijn gids staat: christelijk hotel in bijbels decor... Om 18u30 mogen we mee aanschuiven voor het avondeten.

20190809_162230

Morgen wandelen we naar Äre, 22 km. In de namiddag komt Annelies daar toe. We gaan blij zijn om haar te zien!

1. Mieke:
    9 augustus 2019
    Jouw tocht heeft iets evangelisch... Bijbelse gezangen en er komen altijd maar meer 'apostelen' bij 😀...
    Succes met z'n drieën, morgen!
  2. Caroline:
    9 augustus 2019
    Handig dat je onderweg je outdoor spullen kon aanvullen! Houdt jouw superlichte regenjas de regen voldoende tegen? Hopelijk heb je al die regenspullen niet veel meer nodig.
    Veel plezier met het uitbreiden van jullie wandelgroepje morgen!
  3. Cara:
    10 augustus 2019
    Leentje zoveel lekkers op uw reis🎂 Heb je goed geslapen ? De foto's zijn super mooi 👍 Geniet nog van de natuur. Dikke knuffel en kus💜
  4. Daniel:
    10 augustus 2019
    Met al die bijbelse parallellen hier: door de ren-pelgrim (geweldige bijnaam, trouwens) komt er een oud liedje naar boven geborreld... "al wie dat mij volgen wilt / zal wreed hard moeten lopen" 😉 -> kleine kans dat ze dat ooit zullen zingen in dat kerkje in de buurt...
    En nu duimen dat je nieuwe regenbroek inderdaad magische krachten heeft en alle wolken wegtovert! 😁