Vrijdag 2 augustus - wandeldag 9

2 augustus 2019 - Brunflo, Zweden

Vanochtend aan het ontbijt eens gevraagd of er iets in de wereld gebeurd is. Neen blijkbaar. Want ik heb alle nieuws/sport apps gewist op mijn gsm. Dat helpt ook wel om optimaal van dit avontuur te kunnen genieten. Alleen bezig zijn met het wandelen, de natuur, je voeten, de mensen die je ontmoet.

Ik ben iets na 8u vertrokken, weer onder een stralende zon. In het begin toch een stukje fout gelopen. Het was mijn eigen fout. Een lange gravelweg en een bordje gemist. Ik had het ook niet direct door. De bewegwijzering is echt heel goed.

Een paar foto's van vandaag:

20190802_10402720190802_11070620190802_11224820190802_132958

Vandaag geen speciale ontmoetingen. Het kan niet elke dag prijs zijn.

Dit vond ik wel een gek zicht:

20190802_102816

Je moet weten dat ik op die weg geen auto of mens tegengekomen ben. Die boeken zullen er nog lang staan... Ik heb mijn E-reader bij en heb dus niks meegenomen.

Deze bevoorrading hing aan een garage, altijd fijn om tegen te komen.

20190802_115806

Het laatste 1,5u had ik het lastig. Voeten deden zeer, ik moest ook een omweg maken voor de winkel. Ik heb dan een extra pauze ingelast. Uiteindelijk kom ik toch weer aan 27 km.

Voor de rubrik turist: net voor het eindpunt kwam ik langs een Hembygdsgärd, dit is een Zweedse term voor een heem-vereniging. Zij beheren en verzamelen het lokale erfgoed. Vaak is in dit gebouw (meestal een historische boerderij) ook een zomercafé gelegen. En hier was dat zo. Vrijwilligers bakken koekjes, wafels, je kan iets drinken. Ik had grote honger en nam een wafel met slagroom en lokale bessen, en nog 2 koekjes. Dat smaakte enorm goed. Een paar sfeerfoto's:

20190802_15290220190802_15291820190802_15344220190802_154900

Ik overnacht in een B&B, mooi gelegen. Iets minder persoonlijk dan vorige logies, maar een mooie kamer, ruime tuin en een salon.

Avondeten serveren ze niet, ik kocht zelf iets. Morgen ontbijt ik hier wel en ik kan ook een lunchpakket maken.

Morgen is het mijn laatste wandeldag alleen, ik kan het rustig aan doen want het is maar 13 km tot in Ostersund.

1. Griet:
    2 augustus 2019
    Leen heeft altijd het zonnetje bij zich, het klopt echt!
  2. Isabelle:
    2 augustus 2019
    Ik heb een paar dagen niet kunnen lezen en nu alles ingehaald. Mooie verhalen, Leentje. Een prachtig avontuur. Veel groetjes.
  3. Mariolieke Emmerich:
    2 augustus 2019
    Lieve Leen, wat was het fijn om jou te leren kennen. Jouw enthousiasme en de prachtige verhalen waarbij jij zelf zit mee te lachen. In gedachten liep ik vandaag met je mee. Wij missen het wandelen en wij missen het om jou tegen te komen. Heel veel plezier!
  4. Mieke:
    2 augustus 2019
    Verzorg je voeten goed...ze moeten nog een eindje meegaan, hè! Een warme groet aan de mede-stappers! Zoveel meer wandel plezier!
  5. Caroline:
    2 augustus 2019
    De kortere tocht morgen zal deugd doen voor jouw voeten. Geen last van spierpijn of pijn van het dragen van de rugzak?
    Veel plezier morgen.
  6. Fabienne: