Donderdag 1 augustus - wandeldag 8

1 augustus 2019 - Pilgrimstad, Zweden

Gisterenavond samen met het Nederlandse koppel gegeten in het restaurant van de camping. Eigenlijk waren ze gesloten, maar speciaal voor ons hebben ze een lekkere spaghetti bolognaise gemaakt. Het was weer een gezellige avond. Vandaag was de laatste wandeldag van het koppel. Ik heb hen al een paar keer vernoemd, maar hier zijn ze dan: Jos en Marieolieke. Super toffe mensen.

20190731_205402

De Vlaamse eigenares van de camping stelde me een beter logies voor dan het pelgrimshostel in Pelgrimstad. Bij mensen thuis, ze konden ook eten voorzien. Daar ben ik graag op ingegaan, de ren-pelgrim had me ook laten weten dat het hostel niet echt goed was. De Vlaamse Petra heeft geboekt voor mij en het hostel ook geannuleerd.

Vandaag was het een héle mooie wandeling, met stralend weer. Iets voor 8u vertrok ik, ik ben eerst in het tankstation naast de camping gaan ontbijten en daar ook lunch gekocht.
Een paar foto's van vandaag:

20190801_10502120190801_11180320190801_11404920190801_11452120190801_131020

Mijn 1e pauze was aan het tafeltje aan dit huis. Deze mensen bieden de pelgrims iets te drinken aan, heel fijn. Ik genoot van een theetje.

20190801_094528

Daarna ging het door dichtbegroeid bos, een smal paadje. Maar zó mooi. Het meer was tussen de bomen door constant aan je zijde. Toch al het mooiste bos dat ik doorgelopen ben. En zo stil.
Hier hield ik mijn lunchpauze:

20190801_115232

Een half uurtje voor mijn eindbestemming geraakte ik aan de praat met een Zweed op zijn oprit. Ik vroeg hem of er nog een mooi pauzeplekje kwam, want ik liep nog altijd vlakbij het meer. Die man zei: kom maar mee, je mag aan onze steiger komen zitten, zolang je wil want wij gaan weg. Hij bracht me ook nog iets om te drinken. En hier zat ik dan een uurtje, toch niet te geloven hé, weer zo'n onverwachte gastvrijheid en wat een plekje!

20190801_14533520190801_145306

In Pelgrimstad ben ik Jos en Marieolieke nog gaan uitwuiven aan het station. Van de 'stad' van Pelgrimstad moeten jullie je niks voorstellen. Het is een dorp van niks, een winkel heb ik zelfs niet gezien.

De logies: Ik heb een kamer in het beneden gedeelte van het huis. Die komt uit op de tuin. Straks mag ik mee barbecuen, mm mm.

Er is nog een ouder Zweeds koppel dat deze route een paar dagen wandelt, tot zaterdag in Ostersund (ik arriveer daar zaterdag ook). Ze zaten gisteren op dezelfde camping en kwamen kennismaken. Zij lopen dus achter mij. Voor diegenen die dachten: 'oei, de back-up van de Nederlanders is weg', er is dus nieuwe back-up.

Voor de blaren-tips, bedankt alvast. Ik heb tape bij, veelvuldig getapet ook, maar er was niks aan te doen. Maar, de voeten lijken nu gewend aan de afstand, het gewicht van de rugzak, en het is natuurlijk minder warm. Hopelijk kan ik het zo houden.

Morgen een trip van 25 km. Ik overnacht morgen in een, denk ik, heel mooie B&B.

1. Caroline:
    1 augustus 2019
    Mooie foto's, Leen. Aangevuld met de gastvrijheid is dat wel een heel fijne reiservaring. Geniet maar verder!
  2. Eric:
    1 augustus 2019
    Het wordt elke dag mooier, leuker ?!
    Van die gastvrijheid kunnen wij nog wel iets leren hé ?!
    Geniet nog van het alleen-wandelen. Samen zal ongetwijfeld tof zijn, maar stiltemomenten zullen schaarser worden.
    Bonne route !
  3. Eva Van Bedaf:
    1 augustus 2019
    Amai Leen, wat een mooi avontuur al. Zowel de prachtige uitzichten als de gastvrijheid. Ik benijd je stiekem wel. Maar zo alleen door bossen lopen, zou ik nooit durven. Volgens mij begeeft mijn hart het bij elke krakend takje😃 geniet er nog van en nog veel moed met je voeten🍀🍀👍
  4. Griet:
    1 augustus 2019
    Wat een gastvrijheid!! Zo'n steiger in je tuin, zalig!
  5. Sigrid:
    1 augustus 2019
    Ik kan alleen maar 'wow' zeggen! Ik kijk er meer en meer naar uit om dat ook allemaal mee te maken!
  6. Sigrid Gevaerts:
    2 augustus 2019
    Ik volg Eva.. Zou schrik hebben van de beren én de spinnen in het bos 🙄.
    Mr het wordt idd mooier met de dag. En jij hebt ook al een mooie kleur, Leen! Geniet v je laatste stilte-dagen!
  7. Ilse:
    2 augustus 2019
    Wat een lieve mensen allemaal! En prachtige natuur, die meren... en die steiger WAUW. Ik krijg zin om Scandinavië te ontdekken. Nog 1 dagje en je hebt gezelschap. Maar zo te lezen kom je heel toffe mensen tegen! Je bent echt aan het stralen op de foto's.
  8. Mieke:
    2 augustus 2019
    Beste Leen, al een week op pad...en met wat een verhalen overstelp je ons...natuur, rust en menselijke gastvrijheid is jouw deel... fijn, hè! Geniet nog van je 'stilte' dagen!
  9. Marcmin:
    2 augustus 2019
    Chapeau Leen... en wat is het leuk om je enthousiasme en trip te kunnen volgen vanuit een helaas luie zetel
  10. Femke:
    2 augustus 2019
    Hey Leen! Het ziet er fantastisch uit daar, en wat ben je goed bezig! Echt sterk :-)