Woensdag 31 07 - wandeldag 7

31 juli 2019 - Gällö, Zweden

Gisterenavond gezellig en lekker gegeten met Tord en zijn vrienden. De vrouw sprak maar een paar woorden Engels, maar haar gebarentaal was prima. Dat klikte vanaf minuut één met hen. Veel gelachen, heel lieve mensen.

20190730_200038

Voor de rubrik turist voor Fabienne en Eric:
1) ik moest 's avonds nog mee op burenbezoek, naar de 82-jarige Sten. Hij is in heel Zweden gekend voor zijn handgemaakte houten figuren.

20190730_200810

Als jullie meer van zijn werk willen zien. https://m.facebook.com/TragubbenStenJohansson/

2) En dan Tord van het logies: hij is timmerman, maar bouwt ook iglo's in ijs, waar je in kan slapen. Ik zag foto's, levensgrote iglo's waar je in kan rechtstaan, met verschillende kamers met bedden. Hij ging al iglo's bouwen in Noorwegen. Meer info:

Voilà, dat was de rubrik turist 😊.

Vanmorgen hebben we allemaal samen ontbeten. Ik ben pas om 10u vertrokken, het was gezellig en ik had toch maar een korte etappe te doen. Tord kon me geen officiële stempel geven, maar tekende iets in mijn pelgrimspaspoort.

20190731_170749

Na de nodige knuffels kon ik vertrekken. Wat een fijn adresje, zo'n warme mensen.

Vandaag was het een heel mooie wandeldag met een zalig zonnetje.
Dit was mijn 1e pauze-plekje:

20190731_111009

Hier hield ik mijn lunchpauze:

20190731_120556

Nog een pauze-plek:

20190731_135634

Het laatste 1,5u ging door puur natuur, ook heel tof:

20190731_14323720190731_14451620190731_144258

Ik deel vandaag een hut met het Nederlandse koppel. We kennen elkaar ondertussen al, dus dat is geen probleem. Een pelgrimshut die door verschillende mensen wordt gedeeld. De camping is prachtig gelegen aan een meer.

Morgen wordt het blijkbaar een hele mooie etappe van 20 km.

Ik wandel nog 3 dagen alleen. Zaterdagavond komt Griet toe in Ostersund. Vanaf dan met 2 wandelen, dat gaat tof worden. Later pikken Annelies en Sigrid ook nog aan, we worden een fijne bende die samen naar Trondheim gaat!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katrien:
    31 juli 2019
    Klinkt supertof en foto's doen ons helemaal aan onze trip Zweden vorig jaar denken. Geniet ervan!
  2. Griet:
    31 juli 2019
    Prachtige foto's en weerom fijn verslag!
  3. Eric:
    Hey dag Leen,
    Dagelijks mooie foto's, en een mooi verhaal.
    En jij : je straalt !
    Geniet van deze bijzondere trektocht.
  4. Paul Robyn:
    31 juli 2019
    Hallo Leen, dat ziet er allemaal prima uit. Wel wat last met blaren gehad lees ik. Wat ook prima helpt is preventief tapen op de risico plaatsen, die je ondertussen ongetwijfeld kent. Goede ervaring met tape van Decathlon; Aptonia anti blister anti ampoules 3cm x 2,5 m (vierkant doosje rood/grijs) Kleeft goed en makkelijk te verwijderen. Misschien laten meebrengen door stap partners. Valium is ook prima, dat helpt uiteraard niet maar je trekt het je niet meer aan.
    Uiteraard verder genieten.
  5. Mieke:
    31 juli 2019
    Iemand schreef het zonet en zo voel ik jou ook aan...Je straalt en geniet....fijne en dankbare ontmoetingen doen deugd aan het hart! Fijne wandeldag morgen!
  6. Sigrid:
    31 juli 2019
    Dit gaat een reis zijn om nooit te vergeten! Dat heb ik al lang door! Al die hartverwarmende ontmoetingen, die prachtige natuur... Allemaal zaken die ik weet te appreciëren van het Noorden! Ik kijk er naar uit! Leuk om je ervaringen op de voet te volgen 😉
  7. Inge:
    1 augustus 2019
    Zo fantastisch om je te zien blinken! Geniet nog en bedankt dat je ons zo laat meegeniet via je dagverslagjes. X
  8. Daniel:
    1 augustus 2019
    Een hele week al zit ik met open mond (zo ergens tussen "Wow!" en "OMG!") je dagrelaas te lezen en ik bewonder je enorm. Zo als onstopbare stapmachine van de ene naar de volgende bivak trekken én te genieten én de tijd vinden om mensen te ontmoeten én het ook nog allemaal te delen... chapeau!