Zaterdag 27 07 - wandeldag 3

27 juli 2019 - Torpshammar, Zweden

Om 8u20 vertrokken voor een tocht van 18 km. Het is nog altijd mooi en warm weer. De wandeling ging over gravel, asfalt en ook een stukje door het bos. Een paar 'impressies van de dag':

20190727_09215920190727_10311420190727_113246

20190727_133259

Rond de middag passeerde ik Viskan. Dit dorpje is vooral bekend voor dit 70m lange gebouw dat aan het Wilde Westen doet denken. Dit gebouw wordt nu regelmatig voor filmopnames gebruikt.

20190727_105927

20190727_110036

Op de middag besloot ik om een siësta te houden. Ik vond een mooi plekje in de schaduw. 20190727_132121

Ik dommelde in en hoorde plots 'hello'. De vrouw van het huis dat je ziet. Of ik nog genoeg water had. Ze is mijn drinkebussen gaan vullen en we hebben een heel fijne babbel gedaan. Over haar gezin, het leven daar, hoe dankbaar ze is om op zo'n mooie plek te wonen. Blijkbaar was het tot een week geleden een slechte zomer, veel regen, temperaturen tussen 10 en 15 graden. Ik heb dus veel geluk. Oké, soms is het echt wel warm, maar wat een genot om van 's morgens tot 's avonds een T-shirt te kunnen dragen. Vanaf maandag zou de temperatuur een stuk naar beneden gaan. Als het niet regent, ben ik al content.

Met de voetjes: ik voel ze wel. Vooral terug vertrekken na een pauze, amai.

Met de spieren: geen probleem.

Met drinken: tussen de 4 à 5 liter.            Met de rugzak: dat gaat eigenlijk vlot. Ik draag zo'n 9,5 à 10 liter, inclusief drinken, alles dus.

Ik was al om 15u15 op de camping. Een eigen hutje, dat is leuk. Genoeg tijd voor een dutje, een handwasje, de voetjes in een koud badje, lezen. Straks nog eens naar het meer, dat ligt op 50 meter van mijn hutje. Morgen is het weer 25 km, dus nu wat vrije tijd is fijn. Dit is mijn hutje:

20190727_151518

Het Nederlandse echtpaar heb ik ook weer een paar keer gezien. Ze logeren in het hutje naast mij. Ook morgen en maandag hebben we dezelfde logies. Dat zijn de enige andere wandelaars die ik zie. Nicoletta van gisteren zal ik niet meer zien, zij is - zoals ze zelf zegt - een ren-pelgrim. Ik dus niet.

Morgen ga ik rond 7u vertrekken zodat ik al een groot stuk gewandeld heb voor de echte hitte.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Griet:
    Zalig dat hutje!!!
  2. Caroline:
    27 juli 2019
    Fijn dat je vandaag het eigen hutje had. Mooi om jouw reis vanop afstand mee te beleven! Elke dag weer anders. Hopelijk blijft het weer goed. Vandaag hier de hele dag regen. Maar na de hitte zijn we er wel blij mee.
  3. Fabienne:
    27 juli 2019
    @Caroline: ik ben daar helemaal niet blij mee... 😳
  4. Sigrid:
    27 juli 2019
    Amai daar nog zo warm? Hier gelukkig een klein 20 graden frisser en regen. De natuur is er blij mee. Het was hier afgelopen donderdag 40 graden in de Kempen 😱. Gelukkig wordt het daar in het noorden niet zo extreem warm! Veel succes op je lange tocht van morgen!
  5. Paul Robyn:
    27 juli 2019
    Geweldig Leen je bent al duidelijk helemaal op kruissnelheid. Ik vind dat het er daar allemaal best OK uitziet en geregeld met de voetjes in het water, dat is gewoonweg genieten. Ook al een "Hollander" gezien dat is echt wel een zeldzaamheid in de wereld.
    Veel succes en weinig blaaren.
  6. Mieke:
    27 juli 2019
    3 dagen al onderweg en blijkbaar al mooie dingen gezien en fijne en warme mensen ontmoet... En maar 1 'blein'... Het gaat goed!
  7. Isabelle:
    27 juli 2019
    Leuk dat we alles vanop afstand kunnen meebeleven. Hopelijk kan je goed slapen, Leentje. Een mooie wandeldag morgen!
  8. Eric:
    28 juli 2019
    Dag Leen, jij bent momenteel wat aan het puffen ? Maar blijkbaar ook wel aan het genieten.
    Het geluid van de stilte is ook bijzonder, niet ?!
    Vertel je ons eens iets over je eetmalen (ontbijt - picknick - avondeten) ? Trek je op restaurant/eethuis ’s avonds ? Lekker ook ?
    Ha en trevlig dag
    Hälsningar !
  9. Katherine:
    28 juli 2019
    Amai Leen, dat ziet er fantastisch uit ! Geniet ervan !!!!!