Zondag 28 07 - wandeldag 4

28 juli 2019 - Träporten i Borgsjö AB, Zweden

Vanmorgen om 6u30 vertrokken. Ik wilde voor de middag al een groot deel van de route gedaan hebben. Heerlijk wandelweer zo vroeg op de dag. Na een paar uurtjes was het weer heel warm. Een paar sfeerfoto's:

20190728_07164920190728_084024

20190728_091739

Al wandelend verandert het landschap natuurlijk niet super snel, maar vandaag waren er een paar heel mooie stukken bij.

Deze brug, Vikbron, is de langste houten brug van Zweden, 133 meter. Spijtig genoeg mocht je er niet over. Mijn route liep erlangs, dus daar was geen probleem.

20190728_090307

Vlakbij de kerk in Torp hing een stempelbusje en daarin zat ook een logboekje. Ik zag dat de ren-pelgrim daar iets voor mij was gepasseerd en zij had een boodschap voor mij en het Hollands koppel achterlaten. Dat zijn fijne dingen. Ik kwam haar later nog tegen, ze had veel gepauzeerd, anders had ik haar nooit ingehaald. We namen samen een pauze en daarna is ze fullspeed vertrokken.

Het mooiste moment van de dag was hier:

20190728_111337

Hier met de voeten in het water, pure verwennerij voor de voetjes en zalig genieten. Er lagen 3 zonnekloppers, voor de rest niemand. Hier heb ik een vroege lunch gehouden, deze plek was te mooi om niet langer te blijven.

De laatste 5 km ging over een rustige asfaltweg, maar dat was weer warm. De voeten zien toch af, vooral door de warmte. Ondertussen 3 blaren, meer hoeven het er niet te worden. Ik soigneer die kostbare voeten wel. Na de wandeling altijd een koud voetbadje, insmeren. Maar met de hitte en het gewicht van de rugzak is het warm aan de voeten. Vanaf morgen minder warm weer, we zullen zien wat dat geeft. Maar een beetje afzien hoort erbij, je krijgt zoveel moois in de plaats.

Het klinkt misschien raar, maar ik heb het gevoel dat ik deel uitmaak van de natuur. Je hoort en ziet alles zo goed omdat je traag beweegt. De stilte (heerlijk), elke verandering van wind, elke vlinder, de bloemen,... je neemt alles veel intenser op. Ook omdat je alleen bent natuurlijk.

Een vraag van Eric over het eten: de logies kunnen meestal avondeten, ontbijt en lunch voorzien. Als die mogelijkheid er was, heb ik dat altijd vooraf geboekt. Enkel de 2 voorbije campings konden niks voorzien, dan koop ik zelf wat brood, yoghurt. Koken doe ik niet, ik eet dan sober. Op de camping waar ik nu zit (bij Nederlanders, ik zie precies alleen maar Nederlanders), is er een restaurant. Dus vanavond ga ik daar eten, samen met het Nederlands koppel, zij nodigden me uit, nou gezellig!  Ik had op deze camping een kamer ipv hut gereserveerd. De kamer was zonder terrasje. Maar die hutten zijn zo tof, je eigen terrasje, mooi uitzicht. Ik heb gevraagd om te ruilen, dat kon nog.  Kost me wel wat meer, het is een hutje voor 4 personen, maar ik ben hier maar één keer, dus moet ik optimaal genieten. Ik arriveerde hier om 14u45, dus dan is er nog veel vrije tijd. Straks ook nog eens met de voeten in het meer.

Vanaf morgen trek ik het bos in. Dan is er echt niks. Eerste winkel binnen 40 km. Twee dagen puur natuur. Mijn logies morgen is een hutje in het bos, zonder electriciteit of stromend water. De eigenares komt daar een frigobox met avondeten, ontbijt en lunch zetten. Er zijn daar blijkbaar 2 hutjes, het Nederlandse koppel is daar dan ook. Ik kijk er wel naar uit, lijkt me heel toffe plaats om te overnachten. Geen idee of er bereik is voor de blog.

Het bloggen vind ik leuk en al jullie reacties doen me heel veel plezier!

1. Christel:
    28 juli 2019
    Zo een unieke ervaring en mooie natuur, beetje jaloers 😋 maar niet op de voetjes hihi. Hopelijk beter met minder warm weer
  2. Cara:
    28 juli 2019
    Super leentje en veel plezier dikke kus cara
  3. Griet:
    28 juli 2019
    Zalig weeral!! Zo'n prachtige meren! Ik tel af!
  4. Fabienne:
    28 juli 2019
    Het leest bijna als een bedanking voor mijn spierscheur! 😉
    Denk dat het idd wel een beetje 'echter' aanvoelt, nu je toch een deel van de route alleen kunt stappen. Blij dat ik je dat toch cadeau gegeven heb... 😇
  5. Greet VE:
    28 juli 2019
    Blij dat ik vanaf nu ook kan inpikken met het lezen van je leuke verhalen. En wat een mooie foto's! Geniet van het stappen, de natuur, de mooie uitzichten, de mensen onderweg en de leuke hutjes. Het ziet er allemaal supertof uit!
  6. Sigrid Gevaerts:
    28 juli 2019
    Je geniet duidelijk, dappere Leen! Doe zo voort. Alleen zonder Nederlands accent terug komen hè! 🙂
  7. Petra:
    28 juli 2019
    Het ziet er prachtig uit en je klinkt echt tevreden. Hopelijk komt het goed met je blaren en kan je optimaal genieten van alle komende dagen! Een unieke belevenis die je volledig aan jezelf, ondernemende vrouw, te danken hebt. Chapeau!
  8. Mieke:
    28 juli 2019
    Je tocht voelt 'yoga achtig' aan. Je komt helemaal zen terug, jong! Fijn om te lezen dat je zo opgaat in de natuur! Leuk, straffe Leen!
  9. Aïda:
    Amai Leen! Ik ben stikjaloers!! Ziet er prachtig uit. Geniet er van!!! XX
  10. Fabienne:
    29 juli 2019
    Hoe zit het feitelijk met de muggen? Spelen die een verwaarloosbare bijrol? Hopelijk blijft dat zo, ook als je vandaag de bossen induikt...
  11. Ilse:
    29 juli 2019
    Ik heel blij om te lezen dat het Nederlands echtpaar ook één van de twee hutjes heeft in het bos! De natuur ziet er echt zo prachtig uit! Het is toch een belevenis om dat in je eentje te doen. Genieten maar x
  12. Katrien:
    29 juli 2019
    Heerlijk relaas en fijn om lezen dat je enorm geniet!