Maandag 29 07 - wandeldag 5

29 juli 2019 - Lombäcken, Zweden

Gisterenavond in het restaurant op de camping gaan eten met het Nederlands koppel. Dat was super gezellig. En lekker, ik koos een hamburger met frieten en een ijsje.

Vanmorgen rustig ontbeten in mijn hutje, ik kreeg een plateau met boterhammen, kaas, hesp, hardgegookt ei, confituur, fruitsap, builtje thee. Als lunchpakket kreeg ik koude pasta met kip en groenten, fruitsap en een koek. Netjes in orde allemaal en heel lekker.

Om 8u40 ben ik vertrokken, vandaag was het 'maar' 17,5 km. Het was bewolkt weer, de zon is er de hele dag niet doorgekomen.

Een paar Olav-water-bronnen tegengekomen, waaronder de deze:

20190729_092649

En sinds gisteren merk ik ook dat er al eens banken op het traject staan. De EU heeft nu blijkbaar 1,5 miljoen euro gegeven om het pad 'aantrekkelijker' te maken, meer banken, al eens een toilet. Het zal er dus alleen maar beter op worden. Een selectie banken van vandaag (let op de tekst voor het 1e bankje, wat leuk):

20190729_105428

20190729_09595820190729_11201520190729_135210(0)

Het pad liep door bos, open bos, beetje open, dichtbegroeid. Heel mooi en stil wandelen.

20190729_12232720190729_131559

Wel veel muggen, ik heb dus niet veel gepauzeerd. Iets over 14u al op de bestemming. Net hiervoor stond nog een stempel-brievenbus, daar zat ook een briefje in van de ren-pelgrim, 'lieve vrienden van de lage landen'..... Leuk!

Samen met het Nederlands koppel ontdekt waar onze hutjes stonden. De 'midden in het bos', moet je relativeren. Aan de rand, afgelegen wel, maar zo tof. Het hutje links is het mijne.

20190729_135707

Helemaal rechts 'oh daar, het schijthuisje' zoals de vrouw zei. Ik moest nogal lachen. Zo'n schijthuisje heb ik nog nooit gezien, dit wil ik jullie niet onthouden:

20190729_14344020190729_143422

En dit is in mijn hut, zo gezellig.

20190729_14321420190729_140152

De eigenares is net een frigobox met eten komen brengen. Dat ziet er heerlijk uit.

20190729_163457

Wat fijn om hier te kunnen verblijven!

Morgen moet ik 28,5km stappen, dus deze verwennerij komt op het goeie moment.

1. Mieke:
    29 juli 2019
    Hihi, verbroedering met de Nederlanders is een feit, Leen.... zo wandel je alleen én toch even niet.
    Succes morgen met de iets langere tocht!
    Blaren hopelijk aan de beterhand!
  2. Griet:
    29 juli 2019
    Ofwel puffen in de zon, ofwel schaduw met muggen .. alles heeft een voor en een tegen! Alhoewel, aan jouw hutje zie ik geen enkele 'tegen', ziet er opnieuw zalig uit! Geniet ervan!
  3. Eric:
    29 juli 2019
    Leen, de Tour-de-France zit er inmiddels op … Vive le vélo dus ook.
    Zend jij nu ‘s avonds iets uit, in de genre van « En marche, met Leen» ? 
    Is de route relatief vlak, of heb je hier en daar toch eens ne kuitenbijter ?
    En kom je, behalve de insecten, ook eens andere dieren tegen ?
    Wij willen bewijzen zien hé !
  4. Katrien:
    Superleuk, zus. Fijn om je verhalen vanuit Schotland te lezen! Liefs
  5. Fabienne:
    29 juli 2019
    Ook ik ben op zoek naar een alternatief voor Vive le Vélo... Laat u gaan, Leen, in uwe rubrique touristique...!
  6. Inge:
    29 juli 2019
    Met een beetje vertraging al je avonturen gelezen! Zo leuk, knap en moedig van je Leen. Ik ben trots op je! Prachtige foto’s. Wat een beleving. Ondertussen ben je ‘ingestapt’. De temperatuur is ook wat dragelijker. Je legt nogal wat kilometers af. Ik vraag me af hoe we jou moeten noemen? Ik kan je bijna nooit volgen tijdens een wandeling en die andere dame wordt de ren-pelgrim genoemd. Ik vraag me dan echt af hoe snel die stapt??
    In ieder geval geniet nog van alle natuurwonderen.
    Slaapwel, Inge x
  7. Caroline:
    29 juli 2019
    Wauw, Leen. Geniet maar met volle teugen. Ik geniet in ieder geval mee door het lezen van deze blog.
    De logies zijn wel dik in orde. Het ziet er heel gezellig uit.
    Succes met de lange stapdag morgen! Ik hoop dat de blaren jou niet te veel last bezorgen.
  8. Ilse:
    30 juli 2019
    Die tekst met dennenappels voor het bankje is echt geweldig! Zoals er al eerder schreven, je stapt alleen maar ook niet echt alleen. Dat schijthuis ziet er nog gezellig uit met dat plantje en foto's :-) En een echt poppenhuis hutje. Veel succes met de langere wandeltocht (ik vind 5 km al de max). Toi, toi, toi!